​دانشگاه آلتین باش

محتوای مقاله در یک نگاه

تاریخچه و معرفی دانشگاه آلتین باش
شرایط پذیرش دانشگاه
رشته های دانشگاه
امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه
​​​​​​​خوابگاه دانشگاه
آدرس دانشگاه 

​​​​​​​

تاریخچه و معرفی دانشگاه 

دانشگاه آلتین‌باش Altınbaş University یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که در سال ۲۰۰۸ در شهر استانبول تاسیس شد. این دانشگاه دارای ۴ پردیس متفاوت و ۹ دانشکده است. آموزش این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می‌شود و پذیرش آن نیز بدون آزمون و با مدرک دیپلم امکان‌پذیر است. رتبه‌ی داخلی این دانشگاه در میان دانشگاه‌های ترکیه ۱۲۵ است.
دانشگاه آلتین‌باش توسط بنیاد آموزشی و فرهنگی مهمت (محمد آلتین‌باش) تاسیس شد. این دانشگاه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد اما از سال ۲۰۱۱ شروع به پذیرش دانشجو کرد. این دانشگاه از همان آغاز هدف خود را ایجاد یک فضای علمی و تخصصی مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی قرار داد. این دانشگاه در همین راستا سعی کرده تا فضای دانشگاهی را همچون بستری قرار دهد که دانشجویان خودشان بتوانند مسیر جدیدی برای آینده‌ی خود و جامعه ایجاد کنند. دانشگاه آلتین‌باش دارای ۴ پردیس اصلی دانشگاهی است و امکان پذیرش در آن به دو صورت هم از طریق آزمون ورودی و هم بدون آزمون ورودی امکان‌پذیر است. این دانشگاه به دانشجویان خود بسیار اهمیت می‌دهد از همین‌رو در لحظه‌ی ورود به خاک استانبول، راننده‌ای برای دانشجویان خارجی می‌فرستد و همچنین یک دفترچه‌ی مطالعاتی که شامل اطلاعات کامل از خدمات بهداشتی و درمانی، قوانین و مقررات دانشگاه و فرصت‌های مطالعاتی بین‌المللی‌ست در همان ابتدا در اختیارشان قرار می‌دهد.

شرایط پذیرش در دانشگاه آلتین‌باش به سه صورت امکان می‌پذیرد. دو راه آن از طریق آزمون ورودی است و یک راه آن بدون نیاز به آزمون ورودی که در ادامه هرکدام را به تفصیل شرح خواهیم داد:
 
آزمون متمرکز YOS : این دانشگاه جزو مراکز برگزاری آزمون یوس نیست به این معنی که خود دانشگاه این آزمون را برگزار نمی‌کند. شما می‌توانید در این آزمون به طور مستقل شرکت کنید و با کسب نمره‌ی بالای ۶۰ اقدام به اخذ پذیرش در این دانشگاه کنید.
 
آزمون SAT : درواقع آزمون مهمی که مدرک آن برای دانشگاه آلتین‌‌باش حائز اهمیت است. آزمون SAT است چراکه بیشتر درس‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. نمره‌ی قبولی این آزمون ۱۰۰۰ است.
 
بدون آزمون: شما می‌توانید با مدرک دیپلم و بدون آزمون ورودی در این دانشگاه پذیرش بگیرید به شرط آنکه معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی شما حداقل ۱۵ باشد.
 
اگر دانشگاه آلتین‌باش انتخاب شما برای مهاجرت تحصیلی است. برای گرفتن پذیرش نگران نباشید چرا که کارشناسان و متخصصان ما در موسسه‌ی یونی‌اس شما را برای پذیرش بدون آزمون و یا کسب نمره‌ی کافی از طریق آزمون‌ها به خوبی راهنمایی می‌کنند و به شما کمک‌ می‌کنند تا بتوانید نمره‌ی کافی را از این آزمون‌ها کسب کنید.

شرایط پذیرش دانشگاه

به طور کلی دانشگاه آلتین‌باش در چهار دسته‌ی رشته‌های علوم‌ پزشکی، علوم انسانی، علوم مهندسی و هنر و گرافیک در مقطع کارشناسی، رشته‌های تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد.
​​​​​​​
رشته‌های پزشکی آن عبارتند از :​​​​​​​

·  پزشکی ( به زبان انگلیسی)
· دندانپزشکی (به زبان ترکی و انگلیسی)
· داروسازی ( به زبان انگلیسی)
· داروخانه ( به زبان انگلیسی)
. مدیریت بهداشت و درمان ( به زبان ترکی)

رشته‌های علوم انسانی آن عبارتند از :
· مدیریت کسب و کار ( به زبان انگلیسی)
· مدیریت بین‌المللی تدارکات ( به زبان انگلیسی)
· تجارت بین‌المللی ( به زبان انگلیسی)
· روابط بین‌المللی ( به زبان انگلیسی)
· اقتصاد ( به زبان انگلیسی)
· علوم سیاسی و اداری ( به زبان انگلیسی)
· خدمات اجتماعی ( به زبان ترکی)
· روانشناسی ( به زبان انگلیسی)
· جامعه‌شناسی ( به زبان انگلیسی)

رشته‌های مهندسی آن عبارتند از :
·  مهندسی برق ( به زبان انگلیسی)
·  مهندسی عمران ( به زبان انگلیسی)
·  مهندسی کامپیوتر ( به زبان انگلیسی)
·  مهندسی صنایع ( به زبان ترکی و انگلیسی)
·  مهندسی مکانیک ( به زبان انگلیسی)
·  مدیریت اطلاعات ( به زبان ترکی)
· معماری ( به زبان انگلیسی)
.  دکوراسیون داخلی ( به زبان انگلیسی)


رشته‌های هنری آن عبارتند از :
· مد و طراحی پارچه ( به زبان ترکی)
· طراحی گرافیک ( به زبان ترکی)
· طراحی جواهرات ( به زبان ترکی)
· سینما و تلویزیون ( به زبان ترکی)

رشته‌هایی که دانشگاه آلتین‌باش در مقطع دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد، عبارتند از :
· مهندسی برق و کامپیوتر ( به زبان انگلیسی)
· قانون خصوصی ( به زبان ترکی)
· مدیریت کسب و کار ( به زبان ترکی)
· ارتودنسی ( به زبان ترکی)
· روابط بین‌الملل ( به زبان انگلیسی)

 

رشته‌های دانشگاه​​​​​​​

دانشگاه آلتین‌باش امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی بسیاری در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. این دانشگاه همواره میزبان برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی بوده است و برای همین فضای مناسب برای همایش‌های گفتگو با اساتید و متخصصان، کنسرت، جشنواره‌های مختلف، نمایشگاه و ... در فضای این دانشگاه وجود دارد. مرکز بهداشت، مرکز تحقیقات روانشناسی، مرکز ورزشی و خوابگاه‌ها از جمله امکاناتی هستند که دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار داده است که هرکدام از مراکز دارای خدمات متنوعی برای ایجاد رفاه دانشجویان هستند.

امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه

دانشگاه آلتین‌باش، خوابگاهی برای اقامت برخی از دانشجویان خود دارد که فضایی امن و مجهز دارد. سال‌های ورزشی، سالن‌های مطالعه و سرویس اینترنت از جمله امکانات موجود در خوابگاه هستند. این خوابگاه‌ها در نزدیکی پردیس دانشگاهی قرار دارند و هزینه‌ی آن به صورت سالانه ( ۹ ماه سال تحصیلی) در زمان ثبت نام از دانشجو گرفته می‌شود.
 
​​​​​​​
برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه‌های خوابگاه و شهریه‌های این دانشگاه می‌توانید با موسسه‌ی یونی‌اس تماس بگیرید، مشاوران ما شما را برای  آشنایی بیشتر با این دانشگاه و شرایط مالی و ثبت‌نام آن آشنا می‌کنند و در این مسیر کنار شما هستند.​​​​​​​

خوابگاه دانشگاه 
​​​​​​​

آدرس دانشگاه   آلتین باش

​ترکیه، استانبول، اسن تپه، شماره 147، منطقه بویوک دره