​دانشگاه آجی بادام  Acibadem University یکی از دانشگاه‌های خصوصی مورد تایید وزارت علوم ایران است که در سال ۲۰۰۷ در بخش آسیایی شهر استانبول تاسیس شد. این دانشگاه ، شامل ۳ دانشکده است. سیستم آموزشی دانشگاه آجی بادام به دو زبان انگلیسی و ترکی است.
خبر خوش برای کسانی که به دنبال دانشگاهی هستند که امکان ثبت‌نام بدون آزمون در آن برایشان فراهم باشد این است که دانشگاه آجی بادام، نیازی به آزمون ورودی ندارد . این دانشگاه ، خوابگاه ندارد و رتبه‌ی این دانشگاه در میان دانشگاه‌های خصوصی ترکیه ۹۰ است.
​​​​​​​دانشگاه آجی‌بادام استانبول در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰۰۰ دانشجو داشت. این تعداد نشان‌دهنده‌ی این است که این دانشگاه چطور شرایط و امکانات موردنیاز برای دانشجویان را فراهم می‌کند و تبدیل به یکی از دانشگاه‌های خصوصی پرطرفدار ترکیه شده است .
اگر نیاز به جستجوی نام کامل این دانشگاه دارید ، نام این دانشگاه به انگلیسی  Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University  و به فارسی آجی‌بادام مهمت علی آیدینلار است . این دانشگاه ، همانطور که از اسم کامل آن مشخص است ، توسط مهمت علی آیدینلار که تاجر برجسته‌ی ترک و یکی از بزرگترین سهام‌داران ترکیه است، تاسیس شده است . این تاجر بزرگ مدیرعامل گروه مراقبت‌های بهداشتی آجی‌بادام در ترکیه است که با همکاری بنیاد بهداشت و آموزش در سال ۱۹۹۲ بنیاد آموزشی Acıbadem Health and Education Foundation را راه‌اندازی کرد . پشتیبانی مالی این دانشگاه نیز توسط شخص مهمت علی آیدینلار صورت می‌گیرد. 

بنیاد بهداشت و آموزش آجی‌بادام
این بنیاد ، در حال حاضر در ۵ کشور فعالیت دارد. کادر آن شامل ۲۲۵۰۰ متخصص سلامت و کارشناس است. این ینیاد ۲۲ بیمارستان اختصاصی دارد که در مجموع ۳۳۳۶ تخت‌خواب را شامل می‌شود. حوزه‌ی تخصصی درمانی این بیمارستان‌ها شامل درمان بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان (انکولوژی)، ارتوپدی، پزشکی ورزشی، اورولوژی، جراحی پلاستیک، پیوند اعضا، جراحی روباتیک، پیوند مغز استخوان و سلول درمانی، درمان و تشخیص بیماری‌های گوش و حلق و بینی، درمان و رسیدگی به بیماری‌های چاقی به خصوص در کودکان و جراحی‌های مربوط به کودکان، معاینه‌ی چشم، جراحی‌های عمومی، جراحی‌های قفسه‌ی سینه، دستگاه گوارشی، ستون فقرات، بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری و درمان سرطان پستان و درمان‌های زیبایی همچون کاشت مو و ... است.

تاریخچه و معرفی دانشگاه

​لیست دانشکده ها

به طور کلی دانشگاه آجی‌بادام، شامل پنج بخش دانشکده، موسسه، مدرسه‌ی حرفه‌ای، هنرستان و بیمارستان است که در ادامه به معرفی هر بخش به تفیکیک نام می‌پردازیم
​​​​

دانشکده‌ی پزشکی
دانشکده‌ی داروسازی
دانشکده‌ی هنر و علوم
دانشکده‌ی زیست‌شناسی و ژنتیک مولکولی
دانشکده‌ی روانشناسی
دانشکده‌ی جامعه‌شناسی
دانشکده‌ی علوم و بهداشت
دانشکده‌ی فیزیوتراپی و توانبخشی
دانشکده‌ی پرستاری
دانشکده‌ی مدیریت سلامت
دانشکده‌ی تعذیه‌ و رژیم درمانی
دانشکده‌ی فنی و مهندسی و علوم طبیعی​​​​​​​

موسسات :
موسسه‌ی علوم بهداشتی
موسسه‌ی علوم طبیعی و کاربردی
موسسه‌ی علوم اجتماعی
موسسه‌ی تحقیقات سئولوژی

مدرسه‌ها :
​​​​​​​
مدرسه‌ی بهداشت دهان و دندان
مدرسه‌ی خدماتی برای اتاق عمل
مدرسه‌ی بیهوشی
مدرسه‌ی دیالیز
مدرسه‌ی الکترو نوروفیزیولوژی
مدرسه‌ی کمک‌های اولیه و اضطراری
مدرسه‌ی شنوایی سنجی
مدرسه‌ی بینایی سنجی
مدرسه‌ی پروتزهای ارتوپدی وارتز
مدرسه‌ی تکنیک‌های آزمایشگاهی آسیب‌شناسی
مدرسه‌ی پودولوژی
مدرسه‌ی رادیوتراپی
مدرسه‌ی پزشکی و منشی‌گری
مدرسه‌ی تکنیک‌های تصویربرداری پزشکی
مدرسه‌ی آزمایشگاه پزشکی

هنرستان‌ها :
هنرستان آشپزی
هنرستان فناوری تجهیزات پزشکی

دانشکده ها :

شرایط پذیرش دانشگاه

​دانشگاه آجی‌بادام استانبول یکی از دانشگاه‌های خصوصی حرفه‌ای و تراز اول در زمینه‌ی پزشکی است. نکته‌ی قابل توجه برای علاقه‌مندان به رشته‌های پزشکی این است که ورود به این دانشگاه بدون آزمون به راحتی صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی پذیرش و شهریه‌ی این دانشگاه، می‌توانید با موسسه‌ی یونی‌اس در تماس باشید. کارشناسان  و مشاوران یونی‌اس از قدم اول تا قدم آخر که شما در دانشگاه ثبت‌نام می‌شوید در کنار شما هستند.
 

​آتاشهیر ، منطقه آسیایی ترکیه

​آدرس دانشگاه آجی بادم